laupäev, 13. veebruar 2016

"Cabin Fever" (2016)

Kui mõne aasta eest kuulsin, et Eli Rothi debüütfilm uusversiooni saab, olin ausalt öeldes suhteliselt hämmeldunud. Esiteks ei ole 2002. aasta veel piisavalt kaugel minevikus, et tollane toodang suuremal määral ajale jalgu oleks jäänud, ja teiseks polnud originaalfilm sugugi nii edukas, et selle edu peal eriliste pingutusteta liugu võiks lasta. Sellegipoolest polnud ma kuigivõrd negatiivselt meelestatud, kuna Roth kiitis isiklikult uue filmi heaks ning asus tööle produtsendina. Lisaks ei avaldanud originaal mulle nii tugevat muljet, et selle suhtes kuidagi kaitsev või ettevaatlik olema pidanuks. Vähemalt nii ma arvasin.

Seega paningi täna ilma erilisi ootusi või lootusi omamata uue "Cabin Feveri" mängima ning tundsin, kuidas iga mööduva hetkega mu enesetunne aina halvemaks muutub. Ja asi polnud selles, et oleksin samastunud tegelaste ahastavate kannatustega ‒ ahastav oli hoopis see film, mida vaatama pidin. Tehnilisel teostusel pole väga vigagi, film näeb oma eelarve kohta täitsa korralik välja, aga see kõik on mingil arusaamatul põhjusel nii hingetu, et paistab lihtsalt vaataja mõnitamisena. Mul ei ole midagi selle vastu, kui filmi tegelased on debiilikud, kuna slasherites enamasti nii ju ongi, kuid see ei tähenda, et nende käitumises absoluutselt mingisugust loogikat või realismi peituma ei peaks ‒ uue "Cabin Feveri" karaktereid idiootideks nimetada oleks ilmselgelt liiga leebe. Film oli kestnud vaevalt 10 minutit, kui juba mõtlesin, et "mida kuradit te teete?", pidades sealjuures silmas mitte ainult tegelasi, vaid ka filmi lavastajat ja kogu ülejäänud võttemeeskonda. Oleks "Cabin Fever" juba eos halva ideena tundunud, poleks ma tulemuse peale ilmselt isegi eriti kuri, aga raisatud potentsiaali on hoopis kurvem näha. Näiteks gore on siin praktiliselt perfektne ja nii mõnigi stseen oleks õige teostuse korral tõsiselt äge, kuid see on suhteliselt ebaoluline, kui kogu ülejäänud film täiesti suvaliselt ja tundetult kokku klopsitud on. Lisaks kõigele on kõnealune teos ka häirivalt seksistlik, kujutades oma naistegelasi eranditult iseloomutute lihatükkidena. Ma tean, et uus "Cabin Fever" on ehitatud täpselt sama stsenaariumi peale nagu Rothi originaal, nii et vahe ei tohiks tegelikult ju eriti tuntav olla, aga sellegipoolest on absoluutselt iga element, mis 2002. aastal töötas, siin paigast ära. Ma ei oska täpselt öelda, miks see nii on, aga tänavune "Cabin Fever" on totaalne katastroof. Peavalu garanteeritud!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar