pühapäev, 24. august 2014

"Wrong Turn 3: Left for Dead" (2009)

"Wrong Turn 3" on üks neist meistriteostest, mida ma olen enne oma filmiteadlikku elu korduvalt vaadanud ning päris korralikuks pidanud. Eile pakkus aga TV6 oma "õuduka õhtuga" suurepärase võimaluse mälu pisut värskendada ja "Vale pöörde" seeria halvim osa taaskord üle vaadata.

Sisu saab kokku võtta ühe lihtsa lausega: inimesed lähevad metsa ja saavad surma. Kolmandas osas satuvad deformeerunud kannibalide lauale põgenenud kurjategijad ning mõned neid vanglabussil valvanud korrakaitsjad.

Oma kurvastuseks avastasin ma päris kiiresti, et "Wrong Turn 3" pole kaugeltki mitte nii hea, kui ma mäletanud olin. Alles hiljuti neljandat osa vaadates olin ma madala kvaliteedi pärast üsna nördinud, aga tegelikult on kolmandas olukord vist veelgi halvem: läbi ja lõhki straight to video, olematu eelarve paistab igast nurgast välja. Budgetiks on märgitud 2 mln dollarit, kuid isegi see tundub kahtlaselt suur summa, sest kohutavad pole mitte ainult näitlejatööd, vaid ka eriefektid ja grimm. Ainuke hetk, mis on tõesti korralikult tehtud, on punapäise autovarga surm. Mäletan, et mõned aastad tagasi olin sellest päris šokeeritud; näeb ka praegu vaadates väga brutaalne välja. Kogu ülejäänud filmi väärtus seisab "nii halb, et hea" faktoris, kuid kahjuks ei tööta seegi eriti hästi.

Kiitust tuleb avaldada päris värvikate surmastseenide eest, mis oleksid korralike efektide puhul tõepoolest meeldejäävad olnud. Fantaasiast tegijatel igal juhul puudu ei jäänud: kaht samasugust surma siit ei leia ning inimesi tükeldatakse igal võimalikul viisil.